[et_pb_section admin_label="section"][et_pb_row admin_label="row"][et_pb_column type="4_4"][et_pb_text admin_label="טקסט" background_layout="light" text_orientation="right" use_border_color="off" border_color="#ffffff" border_style="solid"]

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בבירה הודיעה כי אישרה להפקדה בוועדה המחוזית שתי תכניות פינוי בינוי ברחובות אורוגוואי ושטרן בשכונה. בסך הכול, יהרסו 130 דירות ישנות.

ינוי בינוי בירושלים: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בבירה הודיעה היום (שלישי) כי אישרה להפקדה בוועדה המחוזית שתי תכניות פינוי בינוי ברחובות אורוגוואי ושטרן בשכונת קריית יובל. בסך הכול יהרסו 130 דירות ישנות לטובת הקמה של 483 דירות חדשות.

מדובר בתכנית "מרום גנים", המצויה ברחוב שטרן 37-41 ומשתרעת על שטח של כשבעה דונם. היא מציעה הקמת שלושה מגדלי מגורים בני 25 קומות ו-30 קומות שיכללו 336 יחידות דיור בסך הכול, במקום 102 דירות הקיימות היום. בנוסף מוצע להרחיב את רחוב שטרן ולפנות שטח למבני ציבור ומסחר בהיקף של 276 מ"ר.

תכנית "אור גנים" ממוקמת ברחובות אורוגוואי-וולטה עלית ומשתרעת על שטח של כחמישה דונם. היא מציעה הקמת חמישה מבני מגורים בני 8-9 קומות שיכללו 147 יחידות דיור חדשות, במקום שלושה בניינים ישנים עם 28 דירות. במסגרת התכנית, הבניינים יחלקו קומת חניון ושירות משותפות וכן יוקם מבנה ציבור לאוכלוסייה מבוגרת.
בתוך כך, אתמול הביאה העירייה לאישור הוועדה המקומית את התכנית להרחבת קמפוס חברת מובילאיי, הממוקמת בפארק ההיי-טק בהר חוצבים. התכנית כולל הקמת מגדל בן 30 קומות ועוד מבנה בן שמונה קומות מעל ארבע קומות חניה תת-קרקעיים שישמשו כקמפוס של חברת ההיי-טק. נזכיר כי לפני כחודשיים רכשה חברת אינטל את מובילאיי תמורת 14.7 מיליארד דולר. בעקבות הרכישה, אינטל העולמית הודיעה שתעביר את מרכז הפיתוח הבינלאומי שלה לרכבים האוטונומיים לירושלים.

במקביל, בשבוע החולף קודמו שתי תכניות להקמת כ-500 יחידות דיור במבשרת ציון שקודמו על ידי רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עם המועצה המקומית. זאת לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים שבמנהל התכנון החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור את התכניות, שנערכו על ידי משרד ארי כהן אדריכלים ומתכנני ערים, במתחם "המורדות המערביים" ו"שכונת הגולף".
התכנית במתחם "המורדות המערביים" משתרעת על שטח של כ-135 דונם בדרום היישוב וכוללת 212 יחידות דיור בתשעה מבני מגורים בני 7-8 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור בתכנית, 20% יוקצו עבור דירות קטנות. עוד כוללת התכנית תוספת של כ-50 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה ו-20 אלף מ"ר עבור שטחי ציבור.

התכנית במתחם "שכונת הגולף" כוללת 250 יחידות דיור בעשרה בניינים בין 7-10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ- 20% יוקצו עבור דירות קטנות. היא משתרעת על שטח של כ-45 דונם בחלק הצפוני של היישוב ומציעה הקמת מרכז קהילתי ושני גני ילדים, תוספת של כ-50 מ"ר עבור שטחי מסחר שכונתיים וכ-14 אלף מ"ר עבור שטחים פתוחים ומבני ציבור.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]