[et_pb_section admin_label="section"][et_pb_row admin_label="row"][et_pb_column type="4_4"][et_pb_text admin_label="טקסט" background_layout="light" text_orientation="right" use_border_color="off" border_color="#ffffff" border_style="solid"]

אושרו 2 תכניות התחדשות עירונית ברחוב שטרן בעיר, במסגרתן ייהרסו 8 בנייני מגורים הכוללים כ-170 דירות ישנות, לטובת הקמה של 8 מגדלים חדשים


הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז ירושלים שבמנהל התכנון, אישרה היום (שני) 2 תכניות להתחדשות עירונית בשכונת קריית יובל בירושלים, הכוללות תוספת של 560 יחידות דיור חדשות.
תכנית אחת מצויה ברחוב שטרן 29-33 ומשתרעת על פני שטח של כ-11 דונם בין הרחובות שטרן וגאוני. במסגרתה ייהרסו 3 בניינים עם 102 דירות ישנות, לטובת הקמה של 3 מגדלי מגורים בני 28 קומות הכוללים 320 יחידות דיור.

עוד כוללת התכנית את הרחבת רחוב שטרן, לצד הקמת חניון ציבורי ושבילי הולכי רגל ואופניים לאורך הרחוב; וכן כ-300 מ"ר עבור שטחי ציבור וכ-250 מ"ר עבור שטחי מסחר (חלקו ישולב במגדלי המגורים, עם חניון תת קרקעי).

התכנית ברחוב שטרן 34-42 כוללת הקמת 4 בנייני מגורים בני 11 קומות ועוד מגדל בן 17 קומות, הכוללים בסך הכול 240 יחידות דיור חדשות. זאת במקום 5 בניינים הקיימים כיום במתחם, הכוללים 67 יחידות דיור.

כמו כן, במסגרת התכנית יוקצו כ-200 מ"ר עבור גן ילדים ושטח של 299 מ"ר למסחר. בנוסף קבעה הוועדה כי שטח נוסף בהיקף של כ-1,700 מ"ר, בחיבור הרחובות גאוני ושטרן, מיועד להקמת מבני ציבור.

לדברי שירה תלמי, מתכננת מחוז ירושלים, "התכניות משדרגות באופן משמעותי את המרחב הציבורי בשכונה, על ידי חידוש המרקם הקיים לצד תוספת יחידות דיור חדשות. כך תיווצר שכונה איכותית בעלת עירוב שימושים עבור כלל תושבי השכונה והאזור".

יצוין כי 2 התכניות מהוות חלק מתכנית האב "יובלים-גנים" להתחדשות עירונית בשכונות קריית יובל, עיר גנים וקריית מנחם. הן קודמו על ידי תושבי השכונה ותוכננו על ידי משרד דלה פרגולה אדריכלים.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]